Alpha fysiotherapie Tiel

Sinds  april 2017 zit onze fysiotherapie praktijk met een vestiging in Tiel . Alpha fysiotherapie is door de Crossfit Tiel gevraagd om een samenwerking aan te gaan. Door fysiotherapie en sport te combineren kunnen we gezamenlijk meer bereiken. Daarnaast werken we samen met voetbalvereniging svTEC

Fysio_tiel
fysiotherapie Tiel

fysiotherapie

Bij Alpha fysiotherapie in Tiel behandelen we in een vorm die zich kenmerkt in een veelzijdigheid aan verschillende behandeltechnieken. De fysiotherapeuten maken hoofdzakelijk gebruik van technieken om de beweeglijkheid van de spieren en gewrichten te verbeteren.

De Alpha fysiotherapeuten in Tiel kijken naar de lichamelijk stoornissen, maar ook naar de psychosociale situatie waarin iemand zich bevindt en hoe dit invloed heeft op deze klachten. De fysiotherapeut van Alpha fysiotherapie overlegt en indien nodig, wordt er verwezen naar andere collega’s binnen praktijk.

Behandeling in Tiel

De behandeling is erop gericht de oorzaak van het onderliggende probleem op te lossen, zodat de klacht kan verminderen of verdwijnen. De Alpha fysiotherapeut maakt gebruik van meerdere behandeltechnieken.

Oorzaak van een klacht

De oorzaak van de klacht kan gelegen zijn in de verhoogde spanning in de spieren of een bewegingsbeperking in de gewrichten. Hierdoor kan er pijn en een bewegingsbeperking ontstaan

waardoor er uiteenlopende klachten kunnen ontstaan, zoals spit, een tenniselleboog of nekklachten. Door deze klachten kunnen er ontwijkende bewegingspatronen gaan ontstaan waardoor er weer andere klachten bij komen. Deze andere manier van bewegen onderhoudt dan het klachtenpatroon.

Ook kunnen psychosociale factoren zoals thuissituatie, werk, stressvolle gebeurtenis e.a., invloed op de klacht. De fysiotherapeut zal rekening houden met al deze factoren en zijn behandeling hier op afstemmen.

• Wetenschappelijk bewezen effectief
  • Deskundig